הקריירה הבין-לאומית של יאיר דלאל מתפרשת על פני שלושה עשורים בהם הקליט 16 אלבומים, הופיע על הבמות החשובות בעולם והטביע את חותמו על המוזיקה הישראלית בגישתו פורצת הדרך לשילוב המוזיקה הערבית הקלאסית, בעיקר זו המגיעה מעירק, עם שלל השפעות מרחבי העולם לכדי יצירה מקורית מרגשת ומעמיקה.
במשך השנים ידוע דלאל כאמן של מוזיקה שבאה מהמדבר, מהמזרח הקרוב והרחוק ומעטים ידעו על אהבת נעוריו למוזיקת הבלוז האמריקאית.
בשנים שלפני החשמל, הכינור היה אחד הסוליסטים של הבלוז, בעוצמת הקול שהפיק - הכינור "נתן בראש" - עד שהפסיד בקרב לגיטרה החשמלית שהפכה לכלי הקדמי של הז'אנר. בשנות ה-60 וה-70 עוד הבליח הכינור בכמה אלבומי בלוז ואף התארח מדי פעם אצל הרוקיסטים, אבל אלבומי בלוז שהכינור הוא הגיבור שלהם הפכו לנדירים וגיבורי הבלוז של הכינור הלכו לעולמם ומעט נשכחו.
השנה, כש-60 שנות נגינה בכינור מאחוריו, החליט דלאל שהגיע הזמן לחזור לאהבה הנושנה שלו, מוזיקת הבלוז.
האלבום הוקלט בסופ"ש אחד, בינואר 2021.
כל הקטעים הוקלטו לייב באולפן, ללא חזרות, ללא העלאות, ללא הפרדות - בחדר אחד - ללא אוזניות - ג'אם בלוז אמיתי.
רוב קטעי האלבום הם טייק אחד מתוך אחד - נוגן פעם אחת וזו ההקלטה.
לאנסמבל נבחר תמהיל של מוזיקאים ותיקים וצעירים עפ"י מיטב המסורת של חיבוק הדורות והעברת הלפיד שכלכך מקובלת בבלוז להבדיל מז'אנרים אחרים.
הוקלטו לאלבום מחוות לגיבורי הכינור של הבלוז שהשפיעו על דלאל בנעוריו - פפה ג'ון קריץ' ו-דון "שוגרקאן" האריס, גרסאות לשירים של קלפטון, הגרייטפול דד ועוד וגם שירי בלוז מקוריים שכתב יאיר שנים לפני שהתפרסם.